Funnels

//Funnels
Funnels2018-07-13T11:15:31+00:00

Funnels på tværs af alle kanaler – gør besøgende til købere

Brug funnels til salg

Funnels kan være svære at forstå og hvad det egentlig er, at de bliver brugt til. Måske har du aldrig hørt ordet før og ved måske ikke engang, hvad det betyder.
Som virksomhed kan det være fedt at transformere folk, der aldrig nogensinde har hørt om dig, til potentielle livslange købere, som vil forblive kunder resten af livet.

Dette kan ske ved bare at bruge nogle specifikt opsatte funnels til hjælp.

Men inden vi forklarer mere om potentialet med funnels, så forklarer vi her hvad det er og hvorfor du bør bruge det.

Hvad er en funnel?

Begrebet ”funnels” betyder salgstragte på dansk. Funnels dækker over en specifik proces. Denne proces fører brugeren igennem nogle skridt, som er defineret på forhånd. De har til formål at ramme et ønsket mål. Det kunne f.eks. være en form for salg, tilmelding til et magasin osv. Det dækker samtidig også, hvordan du efterfølgende sælger endnu mere til kunden.

Det kan også formuleres som en visuel repræsentation af en købers rejse, som viser processen af salget fra bevidsthed til handling.

Det foregår ofte på diverse digitale kanaler. Det kan f.eks. være på Facebook i form af en reklame eller en annonce, der fører brugeren nærmere en ønsket handling.

Formålet med funnels

Det vigtigste formål med funnels er helt enkelt at skabe salg. Hvis der ikke kommer salg, så vil der heller ikke være nogen forretning. Det gælder om at skabe værdi for den potentielle kunde. Det kunne f.eks. være med kvalitet eller en billig pris. Der findes forskellige måder at bruge disse denne strategi på. Der kan benyttes nogle lokkende faktorer, der får en potentiel kunde til at købe. Det kunne f.eks. være et gratis prøvemedlemskab.

Her er værdien for den besøgende (potentielle kunde), at der tilbydes noget helt gratis.
Men formålet er så på længere sigt, at den gratis periode bliver permanent. Og så er det lykkedes for funnels at lave salg, som er deres primære formål.

Hvilken metode at benytte funnels på, der passer bedst til dig, kan du kun selv afgøre. Dog har vi her hos Growthor specialiseret os i netop dette og hjælper dig med både at opsætte det og få det maksimale ud af dine ”salgstragte”.

Funnels hos os

Onlinemarketing handler om at få potentielle købere til at se et givent produkt. Et system med funnels i opdelte niveauer i processen kan være vejen frem.

Hos Growthor elsker vi at få muligheden for at udnytte vores fulde potentiale. Vi ønsker dermed ikke at være begrænsede af kun at arbejde på én del af en funnel.
Vi vil gerne selv varetage alt fra den første reklame, som kan opfange en potentiel køber og herfra gå hele vejen frem til salget.

Funnels hos os bliver opsat på forskellige kanaler. Det giver i sammenspil og dine nye kunder en god og uforglemmelig kunderejse. Hvor det ultimative mål med den gode kunderejse selvfølgelig er at der generes salg eller varme leads.