Er Chatbots noget for dig?

//Er Chatbots noget for dig?
Er Chatbots noget for dig?2018-11-10T00:27:12+00:00

Chatbots – fremtiden indenfor digital kommunikation

Det er ikke alle, langt fra endda, der ved, hvad en chatbot er og hvorfor det meget let kan være fremtiden for os. Især når det kommer til den kommunikation vi ellers plejer at klare på e-mail.

Vi vil gerne vise dig, hvad chatbots kan gøres for dig, derfor kan du her på siden læse mere om, hvad chatbots er, hvad de kan og hvorfor det kan være en god løsning for dig og dit firma.

Hvad er en chatbot?

Umiddelbart kan det være du ryster på hovedet og ikke tænker at du kender svaret, men alligevel kender de fleste af os alligevel mindst en af slagsen; Siri.

Allerførst kan man kigge på selve ordet; chatbot, for i det ligger en stor del af svaret.

  • Chat – snakke, men ikke ansigt til ansigt. Der er en samtale, der foregår via tekst eller elektroniske devises.
  • Bot – kommer af robot. Helt basalt en automatisk erstatning for noget manuelt.

Som vi kender det fra Siri er chatbots en slags AI eller kunstig intelligens og her er noget, der virkelig kan gå hen og blive en af de helt store spillere indenfor online markedsføring. Når det kommer til Siri, er det meningen, at hun skal kunne fungere som en form for PA, personlig assistent, der kan hjælpe dig med at navigere rundt, holde styr på aftaler og finde den helt rigtige restaurant.

Med messengerbots er det lidt noget andet. Det er et spørgsmål om at kunne kommunikere med dine kunder eller brugere på en mere moderne måde end via e-mail.

Mere om chatbots

Videre end ordet selv er en chatbot et computerprogram. Programmet er lavet med det formål at du kan kommunikere med det enten via tekst eller lyd.

Det er i bund og grund et intelligent hjælpeprogram, med den funktion at kunne hjælpe dig med forskellige opgaver. Det kan være:

  • Svare på spørgsmål
  • Finde et specifikt produkt
  • Finde informationer

Fremtiden indenfor netop dette område er ikke til at komme udenom, for alle giganterne investerer store summer i udviklingen af chatbots med forskellige formål. Hvad med en kalender, der selv løbende noterer aftaler og deadlines mens du taler i telefon eller på Skype?

Hvorfor skal din virksomhed have en chatbot?

Når du skal i kontakt med din egen familie, så er det meget sjældent, at du sender dem en e-mail. I stedet kontakter du dem på Messenger eller en lignende app, fordi det simpelthen er lettere og hurtigere.

Når du selv vælger at kontakte dine nærmeste eller dine kontakter via eksempelvis Messenger, hvorfor skal du så bruge dit markedsføringsbudget på at sende mails ud til dine kunder?

Det er her en chatbot eller messengerbot kommer ind i billedet.

Vi tror selv så meget på at chatbots og messengerbots er fremtiden indenfor online markedsføring, derfor vil vi gerne tilbyde dig gratis demo og, hvis du er interesseret kan du også kontakte os for et tilbud om en opsætning af en passende bot til din virksomhed.

Kom dine konkurrenter i forkøbet

I øjeblikket er der ikke mange, der har fået øjnene op for de muligheder der er ved chatbots og messengerbots.

For selv at forstå det, kan du tage udgangspunkt i din egen mailbox kontra din Messenger og se, hvor mange mails, der dropper ind i løbet af en dag sammenlignet med de beskeder du modtager på Messenger.

Der er himmelvid forskel og tænk så over, hvor mange af de mails, der ryger direkte i din virtuelle papirkurv. Chancerne for at en mail til dine kunder bliver læst er forsvindende lille i forhold til den konvertering der vil ske med en messengerbot i stedet.

Vi hjælper dig i gang

Som tidligere nævnt handler en bot om at tage noget der ellers ville være blevet gjort manuelt og automatisere det.

For at kunne få det optimale ud af din chatbot er det vigtigt først at finde ud af, hvilken funktion den skal have eller hvilket problem den skal løse. Det er noget af det, vi gerne vil hjælpe dig med.

I dag er der stadig begrænsninger for, hvor intelligent din chatbot kan blive. Det handler altså i høj grad om at finde ud af, hvad du gerne vil have ud af den og optimere brugen helt.

Der er nemlig rigtig stor forskel på, om du ønsker hjælp til segmentering, svar på FAQ eller lead generering.

Fælles for det hele er dog, at en chatbot vil gøre det muligt for dig at nå ud til mange flere personer og konvertere en langt højere procentdel af dem til kunder eller interagerende personer.

Der er ingen tvivl om at denne form for AI og markedsføring er fremtiden – spørgsmålet er bare, hvornår fremtiden kommer til dig?