Niveau 2 – Besøgende

Niveau 2 – Besøgende2017-10-12T11:33:11+00:00

“Er dette det rigtige niveau for mig?”

Du hører til på niveau 2 hvis du kan nikke genkendende til et eller flere af disse…

– Du har en velfungerende hjemmeside, men få eller slet ingen besøgende på dit website.
– Du er aktiv på Facebook, men ved ikke hvordan du får flere folk til at synes godt om din side eller følge dig.
– Du har en Facebook side hvor folk ivrigt følger med, men du kan ikke få dem til at klikke fra Facebook over til din side.

“Hvordan kan I hjælpe mig?”

Ligesom med alle andre niveauer tager vores hjælp udgangspunkt i en samtale med dig omkring din udfordringer og mål. I denne samtale hører vi om hvad du tidligere har gjort for at få flere besøgende, og hvad dit mål er med at få flere besøgende. Derfra arbejder vi os baglæns og lægger en plan for hvordan vi bedst kan opnå dine mål.

“Hvad benytter I for at hjælpe mig?”

Vi benytter os som regel af de 3 største redskaber indenfor online markedsføring – Google Adwords, SEO og Facebook Annoncer.

1. Google Adwords

Google Adwords lyder fancy, men der er egentlig bare annoncer i Googles søgeresultater og på Google’s partnersider. Det er en af de største platforme, og der hvor man kan finde de folk der er mest købeklare.

Hvis du eksempelvis sælger natursutter, kan vi lave en reklame der viser sig når nogen søger på Google efter “køb natursutter” eller lignende sætninger. Google er et af de sidste stop folk gør sig inden de vælger at købe.

2. SEO (Søgemaskine Optimering)

SEO kan godt være svært at forstå, hvis ikke man er inde i denne verden, så vi kan prøve at forklare det på en pædagogisk måde.

Når du søger efter noget på Google, gør Google alt hvad den kan for at bringe de mest relevante sider og artikler frem under det givne søgeord. Hvis du eksempelvis søger efter “natursutter” vil Google prøve at liste de sider den mener har størst relevans for netop dette søgeord.

SEO handler om at fortælle Google hvorfor netop DIN side skal stå øverst når folk søger efter “natursutter” (eller hvad der er relevant for din virksomhed). Dette gøres ved at lave gode tekster på din hjemmeside og en masse tekniske ting, som vi ikke dykker dybere ned i her.

Forskellen på SEO og Google Adwords er, at du med Google Adwords betaler hver gang folk klikker på din annonce for at komme ind på din side. Med en god SEO indsats dukker din side op organisk og så betaler du ikke når folk klikker ind på din side.

3. Facebook Annoncer

Facebook er verdens største sociale medie med mere end 2 milliarder brugere over hele verden. I Danmark alene er mere end 3,5 million mennesker på Facebook. Derudover købte Facebook i 2012 Instagram, der i dag har mere end 600 millioner brugere over hele verden.

Facebook opsamler en helt masse data om alle sine brugere, der giver nogle helt unikke værktøjer når det kommer til at reklamere til helt bestemte målgrupper.

Med Facebook annoncer kan vi reklamere til kvinder på 32 der bor i Odense, er forlovet, vild med katte og elsker at rejse. Facebook annoncer kan næsten målrettes lige så specifikt som man ønsker det.

Hvor man på Google kan være begrænset af hvor mange der søger efter et givent søgeord, har Facebook en meget højere grad af skalerbarhed. Hvis du finder en reklame der virker, kan du sende den ud til alle de mennesker der findes i den givne målgruppe.

“Hvordan kan jeg sikre mig at I ved hvad I laver?”

Google Adwords, SEO og Facebook annoncer er vores hjerteblod, og noget af det vi laver allermest. Vi er stadig ved at udbygge vores Case Study sektion, men mange eksempler kommer til at omhandle disse 3 emner.

En af de første opgaver vi fik var at lave Facebook annoncer for en større virksomhed, der producerer sportspræmier og andet i samme kategori. De ønskede flere salg på deres webshop, og efter et større arbejde med at få lavet de rigtige målgrupper fik vi sat en reklame op for dem.
I løbet af de første 11 dage brugte vi 1.344 kr. på reklamen, der på den tid indtjente 19.941 kr. Det betyder, at for hver 1-krone der er blevet brugt på reklamer, tjente denne virksomhed 14,8 kr. Her er et screenshot direkte fra Facebook hvor resultatet fremgår.

Indenfor Adwords kan nævnes en af vores kunder, der før vi kom til gennemsnitligt placerede sig mellem 3. og 5. Pladsen på google, på et snit af 15 søgeord. Dette for omtrent 4.000 kr. månedligt i reklameomkostninger.
Med optimeringer på kundens kampagne- og annonce struktur var vi i stand til at placere os mellem 1. Og 3. pladsen på et snit af 30 søgeord; alt sammen for det samme beløb som hidtil.

Med SEO kom vi igang med en kunde som allerede lå på side 1 af Google, dog desværre i bunden og ikke som ét af de første 3 resultater; hvilket kan være essentielt.

Efter en hård kamp med at finde de rigtige nøgleord og de helt rigtige tekster var vi i stand til at placere kunden som nummer 1 på adskillige af de relevante søgeord.

Her vil vi godt prale lidt og præsentere en graf for stigningen i kundens trafik, hvor den blå linje udgør den organiske trafik (som jo er den man rammer med SEO). Growthor Media kom til imellem marts og april måned:

Hvordan kommer jeg igang?”

Før du binder dig til noget som helst tilbyder vi et gratis 15-minutters strategi konsultation. “Strategi konsultation” lyder mægtig fint, men det er egentlig bare en stille og rolig samtale, hvor vi kan lære dig og din virksomhed bedre at kende.

Formålet med opkaldet er at skabe en krystalklar vision om hvad der skal til for at tiltrække de rigtige mennesker til din virksomhed. Undervejs i opkaldet gennemgår vi nogle af de udfordringer din virksomhed står overfor, og finder sammen en løsning der kan smadre igennem udfordringerne. Efter opkaldet vil du have en klar fornemmelse af hvilken retning der kan skabe den største vækst for din virksomhed.

Du binder dig ikke til noget ved at bestille et strategi opkald. I værste tilfælde kan du tage det som en oplevelse og bruge informationen som du vil.

Udfyld formularen nedenfor og book dit uforpligtende strategi opkald.

Få fat i os her: